Musul’a 130 tır insani yardım

Kızılay Başkanı Kerem Kınık, Musul operasyonu başladıktan sonra mültecilere yönelik AFAD ile beraber bölgeye 130 tır insanı yardım malzemesi gönderdiklerini söyledi.

Suudi Arabistan’da temaslarda bulunan Türk Kızılay Başkanı Kınık, yaptığı açıklamada, dünyanın bölgedeki insani krizlere karşı verdiği tepki ve yardımların yetersiz olduğunu söyledi.

“Uluslararası yardımlar ihtiyacı karşılayacak boyutta olmadığı için Türkiye’nin üzerindeki yük artıyor.” diyen Kınık, bundan dolayı Türkiye’ye yönelik göçlerde artış olduğunu ifade etti.

Kınık şöyle devam etti:

“Bu insanların gözümüzün önünde açlıktan ölmesi ya da askeri operasyonlar sonucu canlarını kaybetmesi gibi büyük bir dramla karşı karşıyayız. Olumsuz duruma engel olmaya gayret ediyoruz. Kızılay teşkilatı, AFAD ve diğer insani yardım kuruluşlarıyla birlikte yangını söndürmeye çalışıyoruz.” dedi.

‘Musul’da evlerini terk edenlerin sayısı yüz bine ulaştı’

Irak’ın Musul, Suriye’nin Halep, Yemen’in Taiz ve Hudeyde kentleriyle Arakan’da insani krizin devam ettiğini ve bu bölgelerdeki insani durumun hafifletilmesi noktasında çalışmalara devam ettiklerini kaydeden Kınık, Suudi Arabistan’daki temaslarında İnsani yardım kuruluşları ile ortak işbirliği konularını görüştüklerini ve projelerin netleşmesi halinde bunları kamuoyu ile paylaşacaklarını dile getirdi.

Kınık, Suriye ve Irak başta olmak üzere komşu ülkelerdeki insani krizin boyutunun büyüdüğüne dikkati çekerek, şunları söyledi:

“Musul’u terör örgütü DEAŞ’tan kurtarma operasyonun başlamasından bugüne kadar kentte evlerini terk edenlerin sayısı yüz bine ulaştı. Bunlar ağırlıklı olarak Erbil – Duhok arasındaki iki kampta barındırılıyordu. Fakat bu kamplar dolduğundan dolayı biz, Türk Kızılayı olarak AFAD ile beraber çadır, mobil duş, konteynır, yatak, battaniye ve mutfak malzemelerini buraya gönderiyoruz. Böylelikle mevcut kampların kapasitesini artırıyoruz. Operasyon başladıktan sonra mültecilere yönelik AFAD ile beraber bölgeye 130 Tır insanı yardım malzemesi gönderdik.”
Musul operasyonu şehir merkezine doğru yaklaştıkça operasyondan kaçan sivillerin sayısının da arttığına işaret eden Kınık, “Bu daha fazla insani yardım anlamına geliyor. Şu an orada günlük beş bin ekmek dağıtıyoruz. Son iki yılda yaklaşık 500 yaşam konteynırı Irak’a gönderdik. Elimizden geldiği kadar Musul’daki bu insanı dramı hafifletmeye çalışıyoruz.” diye konuştu.

‘Ortak Kızılay ağı’

Kınık, Bir insani yardım kuruluşu olarak Türk Kızılayı’nın hem yurt içinde hem de yurt dışında uluslararası yardım kuruluşlarıyla iş birliği yaptığını ifade etti.

Kızılayın yeni iş birliği alanları tesis etmek istediğini dile getiren Kınık, “Bu ağlardan biri İslam İşbirliği Teşkilatının (İİT) İstanbul’daki İslam Zirvesi sırasında Sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın önermiş olduğu ortak Kızılay ağıydı. Bir süredir Kızılay olarak konunun muhataplarıyla ikili ve çok taraflı çalışmalar yürütüyorduk. Bunun hazırlık aşaması anlamındaki son toplantıyı da Cidde’de gerçekleştirdik. Bu toplantıya İİT ile beraber ev sahipliği yaptık.” İfadelerini kullandı.

Cidde toplantısında uluslararası insani yardım alanında çalışan önemli kuruluşlardan üst düzey katılımların olduğunu kaydeden Kınık, sözlerini şöyle tamamladı:

“Cidde kentinde İİT ve uluslararası insani yardım kuruluşları ile gerçekleştirdiğimiz toplantı sonrası İslam Kalkınma Bankası Başkanı, Ahmed Muhammed Ali Medeni ve İİT Genel Sekreteri Yusuf bin Ahmed el-Useymin ile de ikili temaslarımız oldu. Hem insani meseleleri hem de Kızılay ile bu kurumların ikili işbirliğini geliştirmek için ‘İslam Dünyası Kızılay ve Kızılhaç Dernekleri İşbirliği Ağı’ inisiyatifimizi konuşma fırsatı bulduk. Cidde’deki toplantıya katılan bütün taraflar bu fikri coşkuyla karşıladı ve destek olacaklarını söylediler. İttifakla bu girişimin insanı krizlere yeni bir fırsat oluşturabileceğini ifade ettiler. Toplantıda, 2017 yılının ilk çeyreğinde Sayın Cumhurbaşkanımızın takvimine göre İstanbul’da uluslararası bir konferans düzenleme kararı aldık. 57 ülkenin ulusal derneklerini ve Cidde hazırlık toplantısında bulunan kurumları bu konferansa davet edeceğiz. İnşallah bu işbirliği ağının ilan edildiği konferansın başlangıcı olur.”

KAYNAK : Yenişafak

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.