Amak-ı Hayal’e sanal yorum

Filibeli Ahmed Hilmi’nin Amak-ı Hayal’i bu kez sanal gerçeklikle kısa film oldu. Yönetmen Ergin Şanal, “Fanilik kavramına odaklandık. Amak-ı Hayal gibi içsel tecrübeye dayanan hikayeleri anlatmak için teknoloji iyi bir
mecra” dedi.

Amak-ı Hayal’e sanal yorum

Filibeli Ahmed Hilmi’nin başyapıtı Amak-ı Hayal bu kez yepyeni bir yorumla karşımızda. Görsel efekt tasarımcısı Ergin Şanal, romanı sanal gerçeklikle serbest bir şekilde kısa filme uyarladı. Adını Budizm’deki geçicilik kavramına verilen ad olan “Annica”dan alan film, !f İstanbul Bağımsız Filmler Festivali’nde seyirciyle buluşuyor. 10 dakikalık film seyirciyi, Aynalı Baba’nın rehberliğinde varlık, fanilik ve gerçekliğin sorgulandığı bir yolculuğa çıkacak.

Şanal,

RACİ BİZİZ

“Fanilik” kavramını, fraktal matematik tekniği(karmaşık geotmerik şekillerinin bir araya gelmesi) ile yorumlayan Şanal şunları söyledi:

Filmde geometrik şekiller kullanılıyor.

“Amak-ı Hayal, fanilik gibi konular aklımda vardı. Raci ile başlayıp Aynalı Baba’nın ney çalmasından sonrasını bir film gibi değil de fraktal matematiğiyle anlatmaya çalıştım. Bu serbest bir uyarlama. Raci biziz, bir dış ses var o hem Raci hem Aynalı baba oluyor. Bir takım değişmeler var. Hiçbir şey kalıcı değildir, her şey geçicidir. Her şeyin bir feyzi vardır, doğar ve ölür. Bu bir döngü içindedir. Bunun farkına vardığımızda hayata karşı güçlü bir hale geliriz. Daha çok sevebilir, saygı duyabiliriz, her şeyin seçimlerimiz sonucu olduğunu görmemize yardım eder.”

KAYNAK : Yenişafak

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ